Chocolate chips cookies

Hej kochani!
Dzisiaj znów powracam do was w odsłonie kulinarnej i mam dla was przepis na przepyszne ciasteczka z kawałkami czekolady i orzechami. Są banalne do zrobienia, a ich przygotowanie zajmuje dosłownie pół godziny. Nawet osoby z dwoma lewymi rękami w kuchni dadzą radę (przykładem jestem ja). Mi osobiście bardzo smakują. Zrobiłam je wczoraj i już zostało raptem kilka sztuk więc to chyba dobry dowód na to że są cudowne. Przepis jest z bloga Moje wypieki na którym zresztą możecie znaleźć wiele innych świetnych przepisów.




Składniki:
  • 1 szklanka gorzkich drobinek czekoladowych (chocolate chips)
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki soli
  • 170 g zimnego masła, posiekanego
  • 1/4 szklanki ciemnego brązowego cukru
  • 1/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 1 żółtko
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 3/4 szklanki posiekanych z grubsza orzechów włoskich
Przygotowanie:
Wszystkie składniki, oprócz czekolady i orzechów, umieścić w malakserze i zmiksować. Następnie dodać czekoladę, orzechy, wymieszać.
Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego. Na wysmarowanej tłuszczem blaszce układać je w dużych odstępach - rozpłyną się mocno na boki; nie trzeba ich spłaszczać przed pieczeniem.
Piec w temperaturze 180 - 190ºC przez około 12 minut lub do momentu, gdy brzegi zaczną się brązowić. Pozostawić kilka minut do przestygnięcia na blaszce, następnie przenieść na kratkę.

Serdecznie zachęcam was do wypróbowania przepisu. 
Smacznego! 




9 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie i na pewno takie są. Trochę się boję, że coś spale, kiedy zacznę je robić, bo kiedy urzęduję w kuchni nigdy nic dobrego z tego nie wychodzi, ale skoro mówisz, że da radę nawet osoba, która ma dwie lewe ręce to spróbuję w weekend trochę rozpieścić rodzinkę
    colorfulpantaloons.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oojej musze je zrobić ! Wyglądają przepysznie!
    jullifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oojej musze je zrobić ! Wyglądają przepysznie!
    jullifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam ! Wygląda pysznie. Muszę wypróbować ten przepis :)
    BlueMuffins&Roses

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny post ;)
    Narobiłaś mi smaka!
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Robisz bardzo ciekawe posty ;* Wciągły mnie !
    http://justperfectfashion.blogspot.com/2015/10/coopeation.html

    OdpowiedzUsuń
  7. mniaaaam, przez ciebie chce mi się jeść!
    No ejj hahaha
    Super design, obserwujemy?
    http://gabstylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń