5 rad jak pogodzić szkołę z blogowaniem

Hej kochani!
Ostatnio od natłoku zajęć i obowiązków kompletnie zapomniałam o moim małym zakątku w blogosferze. Nie spodziewałam się że w liceum tak szybko zaatakują nas masą nauki. Jako osoba nie przepadająca za ślęczeniem nad książkami przyznaję że trochę mnie to przerasta. Od początku roku szkolnego odezwałam się do was tylko raz, ale kilka dni temu uświadomiłam sobie że trzeba z tym skończyć i wziąć się do roboty. Przecież nie mogę porzucić mojego hobby i od tak o tym wszystkim zapomnieć. Gdyby nie blog to chyba bym zwariowała. To jedna z moich odskoczni od codzienności. Po chwili namysłu nalazłam kilka sposobów aby pogodzić blog ze szkołą i postanowiłam się dzisiaj z wami podzielić. Post wyszedł dość długi więc radzę wziąć kubek cieplej herbaty, rozsiąść się wygodnie w fotelu i dopiero zabrać się za lekturę.


1. Motywacja to podstawa.
Pierwszą i podstawową sprawą jest motywacja. Kiedy będziesz zmotywowany do tego aby pisać bloga zawsze znajdziesz wolną chwilę niezależnie od tego ile masz nauki czy innych spraw do załatwienia. Dobrym sposobem na zmotywowanie się jest postawienie sobie jakiś celów, dzięki temu będziesz miał chęci aby pisać i jak najszybciej osiągnąć swoje postanowienie. Pamiętajcie tylko żeby nie podnosić sobie poprzeczki zbyt wysoko. Zacznijcie od małych kroków, które łatwo zrealizować.
2. Wyznacz sobie dni w których piszesz posty.
Dzięki temu będziesz wiedzieć że danego dnia masz napisać post i mniej prawdopodobne jest to że zapomnisz o tym. Nie wyznaczaj sobie zbyt wiele dni w tygodniu bo zwyczajnie możesz nie podołać temu wyzwaniu. Ja zaczęłam od dwóch postów na tydzień (wydaje mi się że to idealna ilość jak na początek). Przed ułożeniem takiego harmonogramu pamiętaj też aby sprawdzić swój ,,grafik''. Wybierz te dni w których masz jak najmniej zajęć.


3. Zapisuj wszystkie pomysły.
Ta rada może nie do końca jest związana z tym jak pogodzić bloga ze szkołą ale jest również bardzo przydatny. Załóż sobie specjalny notatnik związany z blogiem. Zapisuj tam wszystkie pomysły na posty i nie tylko jakie przyjdą ci do głowy. Staraj się mieć go zawsze przy sobie bo jak wiadomo pomysły przychodzą do głowy w najmniej oczekiwanym momencie i wylatują z niej w zaskakująco szybkim tempie. W ten sposób zawsze będziesz mieć jakieś propozycje postów w zanadrzu. Gdy dopadnie cię barak weny wystarczy że otworzysz swój notes.
4. Wykorzystaj nagły przypływ weny. 
Są dni w których mam głowę pełną pomysłów i inspiracji. Wtedy najlepiej pisze mi się posty. Kiedy masz taki dzień i chwilę czasu wykorzystaj to i napisz kilka postów na zapas. Później nie musisz się martwić że masz tysiąc kartkówek i nienapisanego posta na karku. Post jest już gotowy od tygodnia i grzecznie czeka na swoją kolej. Oprócz tego możesz też poświęcić trochę więcej czasu w weekendy i popracować nad blogiem. 


5. Nie odkładaj nic na ostatnią chwilę.
Żelazna zasada nic na ostatnią chwilę sprawdza się także w blogosferze.  Postaraj się nie odkładać wszystkiego na później. Tworzenie postów rozłóż na kilka dni. Jednego zrób zdjęcia drugiego napisz tekst a kolejnego zadbaj o najmniejsze szczegóły i dopnij wszytko na ostatni gózik. Nie będziesz musiał się z tym wszystkim śpieszyć, a posty będą o wiele lepszej jakości.
To już wszystkie rady. Mam nadzieję że choć trochę wam pomogłam.
A wy jak godzicie bloga ze szkołą?

13 komentarzy:

  1. Słabo.Przez bloga trochę zaniedbuję szkołę,ale muszę to zmienić :).Przydatne rady,chyba z nich skorzystam :).
    Może wspólna obserwacja?
    Zgłoś się u mnie na blogu :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega blog !
    Zapraszam flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog! Bardzo mi się spodobał ten sweterek i oczywiście zaobserwowałam i będe stałą czytelniczką!
    http://gabstylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku jaki cudny sweter <3 I bardzo przydatne rady :)
    W wolnej chwili zapraszamy do siebie :)
    http://claudiaandnadia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne rady na pewno z nich skorzystam! :)
    a ten sweter jest cudny *.*
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właściwie to i tak nie mam czasu na spanie więc dorzuciłam sobie jeszcze bloga, no i pisze jeszcze opowiadanie. Podejrzewam, że długo tak nie pociągnę, ale klasa maturalna rządzi się swoimi prawami.
    jeśli masz ochotę na wspólną obserwację to daj znać :)
    shinyygirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne rady! Bardzo często z nich korzystam! :)

    Poklikasz w linki?
    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze mówiąc jest mi ciężko pogodzić blogowanie z nauką i jeszcze dzieckiem. :/
    Na szczęście to tylko rok i mam nadzieję,że przetrwam. :)

    PS. Śliczny sweterek. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre rady, na pewno początkującym się przydadzą. Sam zacząłem od czasu do czasu zapisywać pomysły na ewentualne, przyszłe posty :) /M

    Dwie Perspektywy Blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za rady :) na pewno przydadzą mi się jako początkującej blogerce. I naprawdę bardzo polecam wszystkim zapisywanie każdego pomysłu jaki przychodzi do głowy - kiedy pisałam swój pierwszy post zapomniałam o połowie rzeczy o których miałam napisać.
    + uwielbiam twoje włosy ♥.♥
    http://colorfulpantaloons.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. super post!
    http://blackmoonwalk.blogspot.com <------ zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny post. Zdecydowanie żeby pogodzić to wszystko ze sobą trzeba być zorganizowanym! :)

    NOWY POST! Tym razem DIY, zapraszam!
    Komentarze i obserwacje mile widziane. ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń