Suflet czekoladowy

Hej kochani!
Dzisiaj mam dla was przepis na suflet czekoladowy.  Serdecznie polecam. Suflet jest naprawdę przepyszny.

Składniki

  • 140 g gorzkiej czekolady, posiekanej
  • 90 ml śmietany kremówki 36%
  • 2,5 łyżki cukru
  • 3 jajka, w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli

Przygotowanie

  • Przygotuj 4 ramekiny. W środku wysmaruj je masłem o temperaturze pokojowej, wysyp drobnym lub granulowanym cukrem.
  • Piekarnik rozgrzej do 200ºC.
  • W garnuszku z grubszym dnem umieść śmietanę kremówkę, cukier i ekstrakt waniliowy. Zagotuj, zdejmij z palnika, natychmiast wsyp posiekaną czekoladę. Odstaw na 2 minuty. Po tym czasie wymieszaj, do otrzymania gładkiego sosu czekoladowego (czekolada powinna się całkowicie roztopić). Wystudź do letniej temperatury.
  • Oddziel białka od żółtek. Żółtka dodaj do letniego sosu czekoladowego i wymieszaj
  • W oddzielnym naczyniu ubij białka ze szczyptą soli do otrzymania prawie sztywnej konsystencji.
  • 1/3 ubitych białek wmieszaj do sosu czekoladowego, by go rozrzedzić. Następnie dodaj do niego resztę białek i delikatnie wymieszaj, by połączyły się z masą. Mieszaj do uzyskania jednolitego koloru.
  • Przygotowaną masę sufletową przelaj do ramekinów, napełniając je całkowicie (2 - 3 mm od górnej krawędzi ramekina). Włożyć do rozgrzanego piekarnika. Piecz około 15 minut.
  • Gorące suflety wyjmij z piekarnika, oprósz cukrem pudrem i natychmiast podaj. 



Smacznego!

Mam jeszcze dla was zdjęcia babeczek które piekłam ostatnio.

PS. Zachęcam was do brania udziału w konkursie który znajdziecie niżej.
A jaki jest twój ulubiony deser?


22 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam sufletu ;)
    Mimo, że jestem na diecie, zjadłabym sobie taki :D

    Buziaki,

    http://realweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda PYSZNIE!! <3

    Pozdrawiam, correct-incorrect.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm, na suflet zawsze jest pora! chociaż i tak w starciu z nim wygrywa sernik mojej mamy :D

    www.trojanowsky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham babeczki, a te wyglądają cudownie! Aż się głodna zrobiłam :(
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. Jeżeli mój blog Cię zainteresuję, zostaw obserwację, będzie mi bardzo miło :) http://isannell.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam muffiny czekoladowe, mogłabym jeść je cały czas!
    A twoje babeczki wyglądają cudownie!
    :)

    seebil.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam babeczki, a te twoje wyglądają genialnie. Wspólna obs? Odpowiedź napisz na moim blogu. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie wyglądają! aż zrobiłam się głodna haha

    OdpowiedzUsuń
  8. MMMM... naszła mnie ochota na babeczki chętnie wypróbuje przepis :)
    http://victoria-vicctoria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. mniam ślicznie wygląda ta gwiazdka !
    differentdiamond.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Babeczki wyglądają bardzo apetycznie! :) Moim ulubionym deserem jest sernik na ciepło z sosem malinowym.

    Zapraszam do mnie: kindziamindziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda bardzo smacznie :P
    zapraszam do mnie ;)
    http://loveyourlifexantonia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają na prawdę bardzooo smacznie! :)

    Mój blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  13. smakowicie wyglądaja :)

    http://paulineeeblogger.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialnie wyglądają!

    Fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój ulubiony deser to gorąca gorzka czekolada z płatkami dzikiej róży! Bardzo mi się u Ciebie podoba, zostaję na dłużej. :) Co powiesz na wzajemną obserwację? Jeżeli spodoba Ci się mój blog, zaobserwuj i daj mi znać w komentarzu.

    Zapraszam do siebie, na blogu czeka kupon zniżkowy do sklepu Born Pretty!

    kinga-kiniaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie to wygląda, ja najbardziej lubię babeczki :D

    powerlesss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. pyszności, narobiłaś mi smaku! :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam teraz ochotę na omlet ;)
    http://wiktoria-malecka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń